alweer afscheid nemen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rinske Jeeninga - WaarBenJij.nu alweer afscheid nemen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rinske Jeeninga - WaarBenJij.nu

alweer afscheid nemen

Door: Rinske zonder Siebe

Blijf op de hoogte en volg Rinske

25 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

hallo lieve allemaal,

hier weer een berichtje vanuit curacao. En nu weer alleen een bereichtje van mij, want met veel pijn en moeite heb ik donderdag afscheid moeten nemen van Siebe.

Maar voor het zo ver was hebben we de laatste dagen nog even goed gezelig gemaakt! Maandag avond zouden we weer Salsa les hebben. We hadden zelfs thuis geoefend. JAJA!! maar goed, toen we bij het hotel aan kwamen moesten we nog even wachten op de leraar (wat hier wel vaker gebeurd, dat je even moet wachten) en we moesten wachten en wachten, tot dat onze nederlandse ongeduldigheid na een half uur toch naar boven kwam. We vroegen het meisje van de balie of ze even voor ons kon bellen. En dat deed ze, onze leraar had ons al meerdere keren proberen te bellen, maar Rins had toevallig net die dag haar telefoon niet aanstaan. Maar waar het op neer kwam, dat de salsa les niet door kon gaan omdat de leraar het veel te druk had met de salsa tour die volgende week hier op curacao begint.
Echt super jammer want we hadden er allebij echt heel veel zin in. Maar goed, het was niet anders.

Dinsdag hebben we 's middags weer lekker bij de plaza gegeten. Waar ze al die antelliaanse gerechten maken. we kregen snijboni met stoba en fungi. Dus snijbonen met stoofvlees. fungi is een typisch gerecht van hier het smaakt een beetje naar aardappel puree. Maar het is gemaakt van fijngemalen mais en als een soort deegrol opgerold.

woensdag onze laatse dag samen... gelukkig was ik die middag vrij duskonden we nog even wat leuks samen doen. We ging naar de likeur stokerij om even wat likeurtjes te proeven en daarna zijn we nog heerlijk naar het strand geweest.
's avonds zijn we uiteten gegaan. Bij Larry's. DE reden hiervan was dat ze daar heerlijke brouwnies hebben!!!! ;)

Donderdag, ik moest de hele dag gewoon stage lopen. Ik mocht wel wat eerder weg aan het eind van de middag om siebe weg te kunnen brengen. Toen ik thuis kwam stond zijn koffer al klaar... RAAR...
Ik vond het echt niet leuk om hem weer weg te moeten brengen. Die drie weken waren zooo ontzettend snel gegaan. Ik had het idee dat ik net een weekje geleden naar het vliegveld reed om hem op te halen. Maar goed, we reden naar het Hato vliegveld. Daar moest ik alweer afscheid van Siebe nemen. Afscheid nemen blijft toch lastig, en zeker als je het drie weken zo leuk hebt gehad.

het alleen terug rijden naar huis was dan ook echt niet leuk. Want dan besef je heel goed dat je weer helemaal alleen bent. En niet meer altijd een leuk en gezellig iemadn om je heen hebt.
Gelukkig werd ik thuis goed opgevangen door mijn lieve huisgenootjes (wat nu alleen nog maar meiden zijn 7 intotaal)
OOh ja ik ben helemaal niet alleen want ik heb nog een heel gezllig huis, en die zijn ook allemaal alleen. Na twee dagen kon ik het ritme alleen we weer vinden.

Zaterdag ben ik met Ilse en Els lekker weze winkelen. Dit helpt natuulijk altijd!! :D Ik heb tot nu toe nog niet goed kunnen winkelen hier omdat er hier niet zoveel leuke winkels zijn zoals we die hier kennen. (op de duren merken na dan, Tommy, Guess enz. maar ja die zijn weer heel duur!! om je even in suf te winkelen) Maar dit keer hebben we toch een aantal leuke winkels kunnen vinden. Ik heb een leuke rok gekocht en een truitje en een broek slippers en een riem.
zaterdag avond was het uitgaans tijd! Jammergenoeg gingen ineens een aantal huisgenoten niet meer mee, dus gingen we met z'n drieen. Els ilse en ik. Nou we hebben een top avond gehad!! De eerste keer dat het op mambo echt leuk was. Normaal was het heel druk en werd er heel veel de zelfde muziek gedraaid. Maar nu was het echt leuk. We kwamen nog wat mensen tegen die zondag ook op de boot naar klein curacao zaten. 'goh, zondag zag je er toch wel iets minder vrolijk uit' werd er tegen mij gezegd. En er werd zelfs opgemerkt: waar is je vriendje dan die er zondag bij was!!
OP de foto's is wel te zien hie gezellig het was die avond. Zelfs zo leuk dat ik het podium gehaald heb!! ;)

zondag was uitslapen en vervolgens verder slapen op het strand!! zondag avond zijn we nog even naar wet en wild geweest, waar weer een paar anteliaanen naar ons toe kwamen om salsa en merengue met ons te dansen. Omdat er maandag weer gewerkt moest worden zijn optijd weer naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

Vandaag was weer even een spannende dag want mijn stage begeleider is weer terug. Maar het viel allemaal heel erg mee. Hij had een hele leuke vakantie gehad in Nederland Belgie en Frankrijk. Toen hij net binnen kwam zei hij: zo rinske moeten we maar even kijken wat je allemaal geleerd hebt die drie weken... oooh jee... haha maar gelukkig was het wel op een grappige toon!
Maar aan het eind van de dag zei hij wel weer: 'Rinske ik vind dat je je goed ontwikkeld hebt die drie weken, je komt veel zekerder over! het gaat goed zo!!....' jeee dat voelde wel heel goed. Ik ga nog even heel goed mijn best doen die laatste ier weken, en dat hoop ik toch dat het allemaal goed komt!!

En je mensen, 23 augustus kom ik weer thuis!! nog 4 weken dus. nou, ik ga nog wel even vier weken genieten hier, al heb ik toch ook wel weer veel zin om naar huis te gaan hoor. Zeker nu Siebe wel weer naar Nederland is. Gewoon iedereen weer zien en lekker weer borrelen in de geus en witbiertjes drinken op het terras met mayo en lekker bellen met iedereen. Weer lekker feesten op de toren, al die dingen ik kan me er wel weer op verheugen.

geniet van de foto's! Ze staan nog niet in de juiste volgorde maar internet weigerd weer eens mee te werken. Als eerste staan we uitgaans foto's en daarna de foto's van de laaste dagen met Siebe!
tot snel!!!!!

heeel veel xxx Rins

foto's van week 29: http://www.mijnalbum.nl/Album=IKDKSFY7

  • 25 Juli 2006 - 07:33

    Pauline:

    Hey Rins! Wat jammer dat het afscheid zo zwaar viel, maar wel heel goed te begrijpen hoor... Is alleen maar een ontzettend goed teken dat het een toprelatie is. Zou niet goed zijn als het allemaal zo makkelijk ging :-) Wat ben ik jaloers op je mooie stageperiode daar op dat eiland! Ik zal de biertjes alvast koud zetten. Zorg jij voor de foto's en verhalen? Kus!

  • 25 Juli 2006 - 10:03

    Pake:

    Je kunt er wel een mooi
    boek over schrijven.
    Jammer dat Siebe je heeft
    alleen gelaten.

  • 25 Juli 2006 - 16:43

    Je Neefje:


    He rins, jammer dat siebe weer naar huis is maar ik weet zeker dat die 4 weken om vliegen en voor je het weet sta je zelf je eigen koffer in te pakken. heel veel succes nog op stage, het is altijd leuk en fijn je berichtjes te lezen.

    Spreek je snel weer!

    Groetjes Roy

  • 25 Juli 2006 - 20:56

    Bianca:

    Jo rins!
    Ziet er goed uit! Geniet idd nog maar flink van je vier weken daar! Enneh, als je terug komt niet te veel biertjes drinken he ;-)
    BRRRRRRianca vanuit het toch duidelijk koudere (aan de foto's te zien) Zuid Afrika :-)

  • 26 Juli 2006 - 18:34

    Geke:

    Wij zorgen wel voor Siebe hoor, de laatste paar weken. Doe alle leuke dingen gewoon nog een keer zodat je zeker weten een geweldige tijd hebt gehad. Van Siebe kan je nog heel lang genieten, maar van Curacao niet, moet je maar denken. Succes met de laatste weekjes!

    groetjes Geke

    (jullie mogen trouwens wel een keer de salsa komen demonstreren!)

  • 28 Juli 2006 - 19:21

    Maaike:

    Hey Rins

    ziet er uit als een gezellige boel, dat dansen! Jammer dat Siebe weer weg is, maar 4 weekjes is niet zo lang.
    Ik ben vandaag weer terug gekomen van vakantie met de meiden, camping Vluchtenburg was ook dit jaar weer erg gezellig. Het weer was heerlijk en de zee 21 graden! Ik zal je binnenkort een paar foto´s sturen. Jammer dat je niet mee was, maar volgend jaar beter!
    Fijn dat je stagebegeleider tevreden over je is, ik had ook niet anders verwacht na gelezen te hebben hoe hard je werkt! Veel plezier nog met de meiden die nog bij je in huis wonen, lijkt me erg gezellig! Pas maar op dat je Curacao niet teveel gaat missen als je straks weer terug bent in Nederland. Nog even alles eruit halen wat er in zit! Veel plezier!

    Liefs, Maaike

  • 30 Juli 2006 - 13:21

    Merel:

    Heey Rinkse!
    Heb weer even een inhaalslag gedaan en ben weer helemaal op de hoogte :). Heel veel plezier nog de laatste weekjes, geniet er nog even lekker van, dan gaan we daarna weer gezellig borrelen in de Geus of op het terras... het weer in NL laat ons namelijk nog steeds niet in de steek!
    Tot snel, x Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Rinske

Ik ga voor drie maanden naar curacao. Ik ga stage lopen in een fysiotherapie praktijk

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 18877

Voorgaande reizen:

16 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: